De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu De tijd vliegt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

23 Maart 2006 | Suriname, Paramaribo

De titel zegt het al, de tijd vliegt! Er is alweer zoveel gebeurd in de tussentijd!

We gaan de gebruikelijke lijst dan maar weer af:

Op m'n stage gaat alles heel erg goed, ik ben voornamelijk bezig met het lesgeven aan de kinderen, en ik ben nu ook bezig om de docenten een creativiteits training aan te bieden! Vanzelfsprekende bezigheden als promotie, sponsoring, folders maken enz. horen daar ook bij. Het kinderboeken festival hebben we ook net achter de rug.

M'n baantje is heel erg leuk. Wiwirietours heet de touroperator waar ik zo nu en dan kom werken. Ik doe administratief werk voor ze. En vooral dingetjes op de pc, en ben nu bezig met een paar mooie reclame borden voor ze te schilderen. En ik mag gratis mee op al hun trips, dus daar ben ik ook lekker van aan het genieten. Ik heb het dorpje Santigron bezocht (authenthiek surinaams dorpje) en ik ben naar de stranden van Galibi geweest. En op deze stranden (ook de enige stranden in Suriname) leggen reuze schildpadden hun eieren! Dus er 's nachts op uit om ze te spotten, en dat is helemaal gelukt, prachtig die grote logge beesten! Helaas was de zon nergens te bekennen en heeft het werkelijk waar het hele weekend geregend. Maar die ene green-turtle van 1,6 bij 0,9 meter, heeft het goed gemaakt!

Ik ben erg fanatiek met het voetballen bezig, drie keer in de week trainen, en een wedstrijd op zaterdag of zondag! En nu mijn kansen op een basisplaats weer zijn verhoogd, aangezien we en nieuwe trainer hebben en de vorige trainer mij geschikt voor de bank vond, zijn de vooruitzichten weer zonniger! Helaas heeft mijn team, Dosko (Door samenspel komt overwinning), nog maar 1 van de 4 wedstrijden die we gespeeld hebben gewonnen...

Ik ben nog steeds heel tevreden met m'n nieuwe huisje, en die jongens daar zijn heel lief voor me, maar jongens eigen zijn ze niet zo dol op schoonmaken en de afwas..tijd voor een hartig woordje van mij!

Tevens heeft er ook nog een klunzige collega van me die beweerde dat ie kon knippen, de schaar in mijn haar gezet, en het begrip "puntjes knippen" kende hij blijkbaar niet, want hij heeft het tot op m'n schouders afgeknipt! Morgen maar eens naar de echte kapper om te zien wat er nog van te maken valt. Deze " haarverandering" heeft misschien nog wel te maken dat er een verandering heeft plaatsgevonden in m'n liefdesleven, gezien ik weer vrijgezel ben.

Ik heb ook nog even kennis kunnen maken met hoe de Hindoestanen feestvieren, aangezien het Holi Pagwha is geweest. Elkaar onderpoederen met allerlei kleuren en veel drinken was daar een onderdeel van! Ook hebben we zelf nog geprobeerd om een feestje te organiseren voor stagiares, het was wel geslaagd, op alle blonde dozen na! haha (niets tegen blond hoor)

En m'n terugvlugt staat ook al vast, het wordt 6 juli (aankomst 7 juli in amsterdam ongeveer 10.00 u)! Al met al, de tijd vliegt!

Groetjes Ilse

  • 23 Maart 2006 - 19:25

    Rianne:

    ben trots op je.. dikke kus!

  • 23 Maart 2006 - 21:59

    Davy:

    hey hey meis leuk dat je weer ff laat horen sorry dat ik zo weinig laat horen maar heb het momenteel heel erg druk met school en hoor dat ik je snel weer zie maar dat gaat zeker goed komen

  • 24 Maart 2006 - 13:09

    Daphne:

    heej lieverd,

    bern en ik zijn nu echt aan het plannen om langs te komen het lijkt nu op juni, maar datg hoor je nog wel dan.... tot bellen

    hele dikke kus

    oh ja, ik kan niet meer mee naar wenen, bel nog wel

  • 24 Maart 2006 - 15:30

    Amanda:

    Hahaha, nou die 'laatstse weken' in mn mail slaan helemaal nergens op, heb ik inmiddels vernomen. Laat mij maar lullen...

  • 24 Maart 2006 - 15:45

    Jolanda:

    Tjonge een hele nieuwe Ilse komt met de plain, hihihi ja de tijd vliegt vooral als het gezellig is. Ik ben ook wel een beetje blij als het erop zitr want ik mis je wel hoor. Ik hoop alleen dat je op 7 juli niet teveel last hebt van jetlag, het is de dag van ons tuinfeest. Pffffffff denk jij daar heb je haar weer, maar jij hebt zoveel te vertellen en we willen je natuurlijk zien. voor nu in ieder geval nog veel plezier met je tripjes en stage. Kus Jolanda xxxxxx

  • 25 Maart 2006 - 16:33

    Marleen:

    heej meis!!
    Heb je nog wel tijd om lekker op het strand te liggen ;) Natuurlijk doe je al heel veel andere leuke dingen!

    De tijd gaat echt snel! Over een paar maanden zijn we allemaal al weer thuis..Geniet er nog maar goed van!

    Dikke kus vanuit Wenen

  • 26 Maart 2006 - 15:51

    Ruben Jazekerrrr:

    Eh Ilsje! leuk om weer iets van je te lezen is de brief btw nog aangekomen?Hele dikke zoen en voor ons is 't hopen dat de tijd vliegt! ;-) Tot "snel" ciao -xxx- ruben

  • 03 April 2006 - 22:38

    Bart:

    Tijd om een hartig woordje met Tammo Geert te spreken bedoel je..! Bart is namelijk dol op schoonmaken ;)

  • 03 April 2006 - 22:58

    Berend:

    En Berend doet altijd braaf met Bart mee...! Dus die Tammo Geert moeten we inderdaad even wat korter aan het lijntje houden...;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ilse
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 21430

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2005 - 08 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: