Van spullen naar brullen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu Van spullen naar brullen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu

Van spullen naar brullen!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

30 Januari 2006 | Suriname, Paramaribo

hallo allemaal!

Ik hoop dat het met iedereen in Nederland alles goed gaat!

Van alle positieve berichten moet er een negatieve komen:

Ze hebben bij me ingebroken, de eerste nacht dat ik verhuisd was naar een ander huisje, maar ik was gelukkig niet thuis!
ik ben wel blij dat die sukkels van inbrekers (hoogstwaarschijnlijk junks, want al het eten wat in huis was lag daar overal aangevreten en door het hele huis) geen boeken, en belangrijker, geen paspoort en belangrijke papieren, hebben meegenomen, en m'n foto's ook niet, en m'n foto's van iedereen thuis heb ik ook nog, en nog wat oude kleren, en de kleren die ik nog bij eva had liggen! Eigenlijk heb ik verder niets meer, heb nu minder dan toen ik kwam..oepsie, en toen ik van de week ging verhuizen, waren m'n spullen ver-drie dubbeld!! dat is ook OEPS! hihi, maar nu is dat allemaal weg. M'n sieraden vind ik ook wel erg, want ik had heel veel mooie unieke houten sieraden! Maar daar is nu iemand anders blij mee..

Maar het zijn maar spullen, en ik ben blij dat ik niet thuis was want ze zijn met (waarschijnlijk) meerdere jongens geweest, en als ik daar alleen was geweest hadden ze weet ik wat met me kunnen doen!! Met mij is in ieder geval niets gebeurd, alleen erg geschrokken, en ik vind het een heel vies idee dat ze overal aan hebben gezeten, ze zijn heel selectief geweest, alle goede dingen mee genomen, en de rest in de tuin gegooid, ik heb vandaag alle kleren, die over waren, gewassen, en alles schoongemaakt. Als het goed is krijg ik genoeg geld terug van de verzekering die ik heb.

En om de dag nog erger te maken, was gister ook de dag dat de helft van m'n huisgenoten terug naar hun land gingen, waaronder Joelle dus ook..dus vandaar dat de dag eindigde met heel hard brullen op het vliegveld!

Morgen toch weer gewoon naar stage, om de aankomde week met iets positiefs te beginnen, want aan het einde van de week komen m'n ouders!!!!!!!!! en dan heb ik vakantie en daar ga ik lekker van genieten!

Behalve van "de schrik" heb ik nergens last van, dus we gaan gewoon verder:
NO SPANG!!!!!!!! (no worries)

Ilse

  • 30 Januari 2006 - 10:43

    Buurman:

    Dag Ils! wat een vervelende ervaring! Opzich wel beter dat ze geen echte persoonlijke spullen (foto's enzo) hebben meegenomen maar dan nog...echt shit!en ja idd ook jammer dat o.a. Joelle naar huis gaat maar jou kennende, hou je het wel vol en ga je er weer hard tegenaan!En anders zijn je ouders er nog (over een week)...veel liefs en een dikke smakkerd ruben

  • 30 Januari 2006 - 17:40

    Davy:

    hey ilse
    aa das echt balen wat een sukkels maar gelukkig heb je zelf niets maar jou kennende hou je dat wel vol daar 10 maanden is toch wel lang maar ja dat komt allenmaal okee als je weer in holland bent
    hee dikke kus davy

  • 31 Januari 2006 - 13:45

    Pap:

    Hee Ilse

    Tja was wel even schrikken voor ons. Gelukkig zien we elkaar over een paar dagen.
    Zijn druk bezig boodschappen voor je te doen. Levert wel wat komplikaties op trouwens.
    Zo kwamen we in de tattoo shop om ontsmettingsmiddel voor piercings met de naam azuron. Hadden ze niet bleek dat mam het briefje verkeerd had gelezen. Azuron moesten we bij de apotheek halen. Niet zo gek dat die lui in de tattoo shop een beetje gek keken. Ok toen naar de kunstenaarswinkel of we een "stukje" speksteen wilden halen. Zegt die mevrouw hoeveel "kilo" wilt u hebben nou we moeten het meenemen naar Suriname dus doet u maar een klein stukje uiteindelijk maar 2 kilo stukken meegenomen. Heb een voordeel met mijn schoenenmaat 47 een paar schoenen thuis laten en ilse heeft haar speksteen.

    Het verheugen op de reis zelf en het weerzien met Ilse is even in een dipje gekomen door het verontrustende telefoontje dat we zaterdagavond kregen maar gelukkig is het alleen maar de schrik (erg vervelend maar ja het is een taaie ) van Ilse en wat persoonlijke spullen. Die zijn te vervangen Ilse niet.

    Die boodschappen doen we dus graag stuur ons aub echter niet naar de sexshop want wie weet waar mam dan mee terugkomt.

    Lieve Ilse tot heel binnenkort nog 96 uur ongeveer

  • 31 Januari 2006 - 13:46

    Pap:

    Hee Ilse

    Tja was wel even schrikken voor ons. Gelukkig zien we elkaar over een paar dagen.
    Zijn druk bezig boodschappen voor je te doen. Levert wel wat komplikaties op trouwens.
    Zo kwamen we in de tattoo shop om ontsmettingsmiddel voor piercings met de naam azuron. Hadden ze niet bleek dat mam het briefje verkeerd had gelezen. Azuron moesten we bij de apotheek halen. Niet zo gek dat die lui in de tattoo shop een beetje gek keken. Ok toen naar de kunstenaarswinkel of we een "stukje" speksteen wilden halen. Zegt die mevrouw hoeveel "kilo" wilt u hebben nou we moeten het meenemen naar Suriname dus doet u maar een klein stukje uiteindelijk maar 2 kilo stukken meegenomen. Heb een voordeel met mijn schoenenmaat 47 een paar schoenen thuis laten en ilse heeft haar speksteen.

    Het verheugen op de reis zelf en het weerzien met Ilse is even in een dipje gekomen door het verontrustende telefoontje dat we zaterdagavond kregen maar gelukkig is het alleen maar de schrik (erg vervelend maar ja het is een taaie ) van Ilse en wat persoonlijke spullen. Die zijn te vervangen Ilse niet.

    Die boodschappen doen we dus graag stuur ons aub echter niet naar de sexshop want wie weet waar mam dan mee terugkomt.

    Lieve Ilse tot heel binnenkort nog 96 uur ongeveer

  • 01 Februari 2006 - 22:39

    Thijs:

    Wat vervelend! Gelukkig niets ernstigs. Veel plezier tijdens je vakantie!

  • 02 Februari 2006 - 13:02

    Jolanda:

    Een beetje een late reaktie van mij, maar ik had je ouders afgelopen zaterdag gezien en gehoord op de verjaardag van ome Gerrit. Wist dus wat er aan de hand was, blijft klote natuurlijk, gore klootzakken om aan andermans spullen te komen. Ben in ieder geval blij dat jij er niet was. Ik ben ook blij dat je mammie en pappie er nu zijn, lekker bijlullen. Ik hoop dat hun ook van hun vakantie genieten en vooral ook jullie van elkaar. Hier is het in ieder geval koud, vorige week is de hele club gaan schaatsen op de oude waal. Ik niet ben lekker bij de kachel geleven en heb soep gemaakt. Als jij by the way thuiskomt, kom je ook maar gelijk een keer eten, dat mis ik zo. Genoeg voor vandaag. Dikke X ook aan je ouders.

  • 02 Februari 2006 - 20:23

    Joel:

    He Ilse,
    Hier in Nederland is het koud, koud en kouder. Tijdens het hardlopen krijg ik bijna astma want mijn longzakjes krimpen of bevriezen met de meter. Verder is alles regelen erg kut net zoals geen telefoon en geen werk hebben. No spang is er niet meer bij, acclimatiseren valt wel zwaar. Troost je, wanneer jij thuiskomt vriest het in ieder geval niet meer.
    Nellie, bedankt trouwens voor het lieve berichtje op mijn weblog!!
    Voor nu was het dat met het gemekker! Ik schrijf je snel.
    Dikke kus

  • 19 Februari 2006 - 20:54

    Mam:

    Hoi grietje,
    Even een kort berichtje,want op dit moment kan ik je niet bellen i.v.m. de voetbalwedstrijden,en wij gaan naar bed. De reis is goed verlopen we hebben er 20 uur over gedaan alles bij elkaar.Wel veel turbolentie zelfs zo dat we op een bepaald moment weer in de gordels moesten,verder alles okee.
    Bel je snel. dikkeXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ilse
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 21437

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2005 - 08 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: