Bun Nung Jari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu Bun Nung Jari - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu

Bun Nung Jari

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

02 Januari 2006 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen allemaal!

Bedankt voor jullie lieve (kerst)wensen! Gelukkig nieuw jaar allemaal, en dat jullie wensen voor 2006 uit mogen komen!

Kerst in Suriname was een beetje gek, want iedereen hier viert dat toch ook met familie, en aangezien familie en vrienden van mij ver ver weg zate, werden het gewoon m'n huisgenoten. Kerstavond een lekker biertje gedronken. 1e kerstdag uitgebreid gekookt met alle huisgenoten, was erg lekker, en 's avond ben ik naar de kerk geweest. De vrije evangelisatie, was erg leuk om te zien, leuke liederen gezongen in het sranantongo, en het was toch wel echt anders dan een kerkdienst in Nederland! en tweede kerstdag als een gewone zondag beschouwd, in de avond nog wel lekker uit eten geweest bij een Indisch restaurant!

Nu is het de kleine regentijd in Suriname, gelukkig regent het niet altijd. Want vanaf kerst tot en met oude en nieuw was het stralend weer. Verder is het nog altijd warm, 30 graden, maar wel veel regen dus.

Afgelopen donderdag heb ik Eva weer opgehaald van het vliegveld, dus die is weer lekker bij mij!

En oud en nieuw was groot feest hier. Twee dagen lang is iedereen op straat, en al weken van te voren wordt er vuurwerk afgestoken. Een soort zomerfeesten, alleen dan op 30/31 december en 1 januri. Echt heel leuk. Ik weet alleen wel dat ik vuurwerk niet meer kan horen of zien, want daar zijn de mensen dol op. En al het vuurwerk wat ik hier heb gezien is illegaal in nederland! Er worden 1000000000000 klappers afgestoken terwijl andere deze nog aan het uitrollen zijn, en de mensen erom heen moeten maar maken dat ze weg komen, en dit in een overvolle winkelstraat! Gekkenwerk!! Maar wel leuk om te zien dat oud en nieuw echt een groot feest is hier!

Verder heb ik geen vakantie op m'n stage, ik heb gewoon doorgewerkt. 9 januari gaat mijn project van start bij Potlood en Penseel. Dit is een onderdeel van m'n stage plaats die tekenlessen geven aan kinderen. Mijn project heet Creativiteitsontwikkeling bij kinderen, dus dat zegt wel genoeg!

Ook nog iets minder leuk nieuws, Joelle gaat naar huis. Met haar ben ik op het idee gekomen om naar hier te komen, maar zij voelt zich niet zo gelukkig hier, dus heeft ze besloten naar huis te gaan! Als iets je niet gelukkig maakt moet je er vooral niet mee door gaan, kan ik alleen maar zeggen. Ik red me wel in ieder geval!

Dikke knuffel ilse!

  • 02 Januari 2006 - 19:34

    Pap:

    Hee Ilse

    Ook wij hebben je gemist oudjaarsavond bij Jan & Jolanda gevierd zoals je al wist. Zoals je van ze kunt verwachten hadden ze het prima verzorgd en ook bij ons was er wel wat illegaals Ruben (wie anders) had carbiet en een melkbus bij ome Gerrit geritseld man wat knalt dat. Voor mam en mij was dit de eerst oud en nieuw viering sinds jullie geboorte helemaal zonder jullie want ook Anja was er niet bij kwam nog bij dat haar mobieltje de geest had gegeven zodat we ze niet eerder spraken dan zondagavond. Tja zo zit je opgescheept met 2 lastpakken van grieten en zo mis je ze. Wel fijn om te lezen en soms te horen dat je lekker in je vel zit.

    Jammer voor Joelle gaat denk ik wel goed komen.Pas goed op je zelf groetjes aan Eva en tot horens of mailens

    Dikke knuffel ook van mij.

  • 02 Januari 2006 - 21:03

    Eva (nee, Niet Je Vriendin, Die Andere!!):

    Hey Ils! Gelukkig nieuwjaar!!!
    Zo te lezen vermaak jij je prima daar! Geniet er nog maar snel van, voor je het weet zit je weer in dit koude kikkerlandje!!
    Dikke kus!

  • 02 Januari 2006 - 22:30

    Roland:

    Hé Ilse...happy new year too!! Roland says hai from Spain! Ik zit nu in de trein van Barça naar Calella na een drukke dag cultuur doen en shoppen natuurlijk...leuk maar vermoeiend met Berna, Daf, Rianne, Coco en Tana op sleeptouw...!! Wel heel leuk allemaal, we hebben net ook nog gegeten en de trein maar 'just in time' gehaald! morgenochtend om 6 uur weer op en dan om 1400 weer terug in NL, Rianne volgt over twee weken.... we hebben een hoop foto's (lees Tana hééééél veel, ik een paar) dus die krijg je nog wel te zien hoor! have fun in P'ribo en succes met je 'lesprogramma' ! Groetjes, Roland (en Berna)

  • 02 Januari 2006 - 22:32

    Roland:

    Hé Ilse...happy new year too!! Roland says hai from Spain! Ik zit nu in de trein van Barça naar Calella na een drukke dag cultuur doen en shoppen natuurlijk...leuk maar vermoeiend met Berna, Daf, Rianne, Coco en Tana op sleeptouw...!! Wel heel leuk allemaal, we hebben net ook nog gegeten en de trein maar 'just in time' gehaald! morgenochtend om 6 uur weer op en dan om 1400 weer terug in NL, Rianne volgt over twee weken.... we hebben een hoop foto's (lees Tana hééééél veel, ik een paar) dus die krijg je nog wel te zien hoor! have fun in P'ribo en succes met je 'lesprogramma' ! Groetjes, Roland (en Berna)

  • 03 Januari 2006 - 06:30

    Jolanda:

    Hallo lieve schat, wat fijn dat je een keer een andere kerst mee gemaakt hebt. Toch een hele andere ervaring. Vind het top dat ik je even gesproken heb. Was wel een beetje jaloers op je dat jij kerst met zo'n mooi weer gevierd hebt, maar het is je gegund. Vandaag komen B en D thuis daar kijk ik ook weer naar uit.
    Vermaak je goed en maak er in ieder geval een super 2006 van. Dikke X

  • 03 Januari 2006 - 10:15

    Rianne:

    lieve schat...jij ook een heel gelukkig en spetterend nieuwjaar..we hadden elkaar al gesproken en vond t superleuk dat je belde!mis je
    dikke kus voor jou

  • 03 Januari 2006 - 12:50

    Susanne:

    hey ilse
    allereerst een heel gezond, liefdevol en gelukkig 2006( ook aan joelle en eva)toegewenst! bijzonder he, oud en nieuw in suriname ;-)
    op oudejaars avond, luisterde ik thuis radio zorg&hoop....dat ken je waarschijnlijk wel....je kon daar de nieuwjaarswensen op doen, voor fam. en vrienden in suriname, ik heb gebeld voor mn familie...en jullie namen ook genoemd
    (waarschijnlijk was je al aan het feesten....) maar toch...heb jullie de nieuwsjaars wens via de radio gedaan:-D
    vermaak je nog daar in suriname!!!en tot mails... xxx susanne

  • 03 Januari 2006 - 15:17

    Ruben:

    Happy new year Ilsje!

    Appart om zo een jaarwisseling mee te maken!? hier was het gewoontjes...
    eerst bij Jan en Jolanda geweest samen met Kirsten was wel echt gezellig maar kon geen biertje drinken(ik was de BOB lees:LUL) maar toch was de avond gezellig en geslaagd!daarna zijn we naar de hoeve gegaan samen met wat vriendinnen van dr en wat wat vage vrienden (kennissen) van mij. Wil nog even vertellen dat alles super leuk en goed gaat tussen Kirsten en mij...leuk he!? naja misschien niet zo interresant voor jullie allemaal maar wel leuk voor mij om even te vertellen! ;-) jammer dat Joelle naar huis gaat!maar je hebt idd gelijk als je niet gelukkig bent met wat je doet...dan moet je het niet doen!
    Ik hoop snel wat van je te horen!groetjes daar en heel veel liefs van mij
    KUS ruben

  • 06 Januari 2006 - 23:54

    Berna:

    gelukkig nieuw jaar!!

  • 08 Januari 2006 - 03:03

    Thijs:

    Beste wensen voor 2006!
    Nog bedankt voor je leuke kerstkaart! 't Jaarlijkse kerstdiner met de Rietstengels (20 dec) was errug geslaagd. Kerst zelf en oud en nieuw heb ik bij m'n ouders en niet in Nijmegen doorgebracht, dus geen idee hoe dat daar verlopen is. 't Was deze week erg rustig in 't studentenhuis. Maandag is de vakantie voor iedereen hier weer afgelopen, maar veel drukker zal 't wel niet worden: Rens is voor een week of 10 (ik weet niet meer precies hoe lang) op vakantie in India & Nepal met een vriendin, Jolanda gaat een maandje bij haar ouders wonen voor een stage daar in de buurt en de meesten van de rest hebben binnenkort tentamens...

    Succes met je project.

    De groeten!

  • 23 Januari 2006 - 10:31

    Charlotte:

    hey lieve ilse,

    bedankt voor je mail laatst. en ik ben blij dat alles goed met je gaat. ik spreek je snel weer! en heeeeeel veel plezier met je papa en mama die snel komen.
    kusje charlot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ilse
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 21436

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2005 - 08 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: