ow mijn god veel te lang geleden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu ow mijn god veel te lang geleden! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu

ow mijn god veel te lang geleden!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

07 December 2005 | Suriname, Paramaribo

Lieve mensen in het koude Nederland!

Het is schandalig lang geleden dat ik iets op deze site heb geschreven. Nogmaals als je me wilt bereiken, moet je me persoonlijk mailen! Ik moet nu echt serieus m'n agenda er bij pakken...een maand geleden!!!!!!! Ik zal maar snel beginnen.

Zon, zon, zon,
Ik moet tot mijn grote spijt zeggen dat het hier nog steeds prachtig weer is, het regent iets meer, want we zitten tegen het regenseizoen aan, maar dat is niet belachelijk veel, en het is iets kouder, maar nog steeds 30 graden Celsius! Niets te klagen. Al hoewel iedereen zal verwachten dat ik knetter bruin ben is dat niet zo! Als je iedere dag zon hebt, heb je niet meer zo'n zin om erin te gaan liggen bakken, laat staan er speciaal voor naar het zwembad te gaan! maar om jullie niet teleur te stellen, zal ik wat bij gaan bruinen.

Stage
Gaat zo z'n gangetje, iedereen weet nog steeds m'n naam niet goed te onthouden, maar ik neem ook genoegen met: Elsje. Het lijkt er een beetje op. Druk bezig met projecten aan het schrijven, omdat die in januari daadwerkelijk uitgevoerd moeten worden, en ze nogal wat goedkeuring nodig hebben. Ook komt de tussentijdse evaluatie er in januari aan wat veel typwerk opleverd!

Leuke activiteiten
Nog steeds veel kunst, ik ben naar een super chicque expo geweest, waar de creme de la creme komt, ik kon door lopen door te zeggen: Ilse Peters, Nola Hatterman Instituut! en werd vervolgens warm ontvangen! Heel grappig, want zoiets zou in Nl nooit gebeuren. Ook een beetje sinterklaas gevierd met m'n huisgenoten, en naar de jaarbeurs kerstmarkt geweest (met in totaal 2 kerst standjes!!)Nu is trouwens het filmfestival begonnen, want echt super is, want hier is geen bioscoop, dus eindelijk weer op groot doek films kijken!! En zelfs afgelopen zaterdag een Hindoestaanse bruiloft meegemaakt!

Onhafhankelijkheidsdag
25 november was Suriname 30 onafhanklijk, en m'n stage bestond 25 jaar. Dus groot feest, mee gedaan aan de sportdag. En s'avonds de stad in om onafhankelijkheid van het land te vieren waar is op visitie ben! Veel vuurwerk en kraampjes en biertjes. Het tegenstrijdige, wat vooral in krant te merken was, is dat Suriname vanaf de dag dat ze onafhankelijk zijn geworden, op het zelfde niveau zijn blijven hangen, dus enorm achter lopen in ontwikkeling, de vraag was dus ook; Hoe blij moeten we zijn met die 30 jaar onafhankelijkheid??

Voetbal
Begint eindelijk echt te beginnen, de competetie begint pas in januari, maar de training beginnen in ieder geval regelmatig te worden! En m'n conditie valt toch weer tegen, ondanks m'n poging tot 3 keer in de week hardlopen!

Eva
Tja, mijn lieve Eva heeft suriname voor tijdelijk moet verlaten omdat het niet goed met haar oma. Ze komt gelukkig 7 januari weer terug, maar toch is mijn bedje wel een beetje leeg soms. Heb maar een leuke knuffel uit Madagascar gekocht..

En de feestdagen komen eraan... met zon en 30 graden, dat vind ik toch weel het raarste!! In m'n bikini kerstmaaltijd!! haha

Heel veel groetjes van Ilse

  • 07 December 2005 - 12:00

    Susanne:

    hey lieve ils,

    leuk weer een berichtje van je te lezen en dat je het zo goed naar je zin hebt daar!!
    hier is het allemaal erg druilerig, maar doe me best geen winterdepressie te krijgen...wat me goed lukt....want ben druk genoeg met school en dansen!! ik stuur je binnenkort nog een mailtje, heb je veel te vertellen....
    do u'r thing....groetjes aan joëlle... en tot mails...
    en geniet van het lekkere weer ;)

    liefs susanne

  • 07 December 2005 - 19:08

    Abs:

    Hee Ilse! Dat klinkt allemaal erg goed, ik lees je verhalen met veel plezier! Geniet maar goed van de kerst in je bikini, want het is jostieweer hier...
    Groetjes Rens

  • 07 December 2005 - 19:36

    Nellie:

    Hoi schatje,
    leuk, weer een verhaal.
    ben blij dat je positief blijft ondanks dat eva er een poos niet is.
    toi,toi,toi
    dikke X

  • 08 December 2005 - 01:04

    Eva:

    Ik ben weer terug voor dat jij vloeiend Sranang tongo praat, no spang!
    Het is hier idd ijs en ijs koud. Loop iedere dag in minstens 5 lagen maar dat maakt weinig uit. Blijf het koud hebben. Snap nu niet meer zo goed dat ik verlangde naar het aan trekken van een jas:.)
    Ik mis je en check je mail! heb gemaild wat ik vertelde aan de tel.
    Dikke kus

  • 08 December 2005 - 11:08

    Jolanda:

    He toppertje,
    super zoals jij je er doorheen slaat, nee wij kunnen ons geen voorstelling maken van kerst in bikini, hier zal het de kachel wel worden maar dat heeft ook wat. Vervelend van Eva, hoop dat het goed komt. Eigenlijk missen we je ontzettend. We zullen deze kerst extra goed aan je denken en je weet, we houden van je. dikke kus van ons allemaal xxxxxxxx

  • 22 December 2005 - 14:51

    Merel:

    Hoi Ilse!!!
    bedankt voor je kerstkaartje!!! Fijne feestdagen en een gelukkig Nieujaar!!!
    Groetjes Thea merel en maikel!!

  • 22 December 2005 - 22:47

    Peter En Gonny:

    Hoi Ilse
    Wij wensen jou hele fijne feestdagen en vooral een goed en gezond 2006 toe.
    Het is zo 7 jan.dan zijn jij en Eva weer samen en hopenlijk verloopt de rest van het jaarvoor jullie zonder problemen.
    Groetjes vanuit (wij met dikke truien aan) een koud Berg en Dal Doei!!!!!!!!!!!!!!!

  • 24 December 2005 - 16:53

    Gerrie:

    hoi ilse

    bedankt voor je kaartje
    wij wensen jou ook hele fijne dagen en een gelukkig nieuw jaar.

    groetjes jan gerrie en linda

  • 24 December 2005 - 21:41

    Ruben:

    Hey lekkerding!
    Allereerst TE lekker die kerstkaart! En ik wil vanaf nu ff ilse's te geweldige id introduceren...tegenwoordig de dames in bikini aan het kerstdiner (tot 30 jaar) ilse je ziet er echt nog goed uit en vind het super om je weer even zo te zien!
    Zo te lezen doe je het nogsteeds super goed daar, ga zo door!Ik hoop echt snel wat van je te lezen en je kaart...die geef ik n speciaal plekje! :-D dikke knuffel voor jou! enneee nog maar 2 weekjes en dan is ze bij je! doeidoeiii dikke kus
    je buur...

  • 24 December 2005 - 21:45

    Ruben:

    Fijne Feestdagen en een mooie jaarwisseling!!!



    oeps.... :-$
    zoennnnnnnnn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ilse
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 21433

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2005 - 08 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: