Het binnenland is super! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu Het binnenland is super! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Ilse Peters - WaarBenJij.nu

Het binnenland is super!

Door: Ilse

Blijf op de hoogte en volg Ilse

29 September 2005 | Suriname, Paramaribo

Hallo allemaal!

super bedankt voor al jullie reacties! Echt heel leuk om te lezen!

Ik ben vorig weekend op een tripje naar het binnenland geweest! En het was echt fantastisch! Zo ontzettend mooi! Ik ben naar een eilandje geweest, Kwai Kwai, heette het, het ligt in de suriname rivier nog onder het stuwmeer. Ongeveer 5 uur reizen vanaf de stad. Met de boot gevaren en van de wonderschone natuur genoten, pirhanja's gevangen, een aapje vast gehouden, pakira (een surinaams beest) gegeten, een soela bezocht (een stroomversnelling), op m'n blote voeten gevoetbald, vuurtjes gemaakt, eten gekookt, in een hangmat in een hutje met alleen een dak geslapen, naar surinaamse verhalen geluisterd van een oma'tje die ook mee was, rustig aan in het zonnetje gelegen. Echt helemaal fantsctisch!

Verder is hier nu een internationaal voetbal tournooi voor de dames selctie Under-20 bezig. En ik heb al alle wedstrijden bezocht in het stadion! Ik heb met de Surinaamse voetbal bond contact gezocht en ze gaan me in een team proberen te plaatsen! Dus ik ga hier ook competitie spelen!

Voor m'n stage ben ik bezig met onderzoek naar de positie van beeldende kunst in suriname (veel musea bezoeken) en moet ik mijn stagewerkplan zaterdag af hebben! dus moet nog doorwerken ook nog! haha, easy going!

Verder zijn er 6 nieuwe huisgenoten gekomen!!!Dus we wonen ineens met z'n tienen in huis! Wel hele gezellige Belgen en een hele vieze jongen (maarten) uit nederland! Hij douched 1 x in de drie dagen terwijl het hier momenteel 33 graden is! En hij maakt hele vrouw onvriendelijke grappen! Waar ik zelfs niet om kan lachen!

En heel jammer is dat ik de 50e verjaardag van mijn moeder heb gemist afgelopen maandag!! boehoeoeoeoe!

A boeng!!

Ilse

  • 29 September 2005 - 04:56

    Jolanda:

    ik vind het ook leuk om je verhalen te lezen, (alleen en beetje weinig) hihihi meer meer meer
    dikke kus XXXXXX

  • 29 September 2005 - 06:57

    Eva:

    He Ils!! Je vermaakt je prima lees ik, gaaf man! Hier heb ik alleen een stel chagarijnige collega's die soms niet eens weten of het nu kennen of kunnen is (dat R'damse he?!)
    Ik mail je snel, en vertel snel meer van je verhalen!!

    xxx Eef

  • 29 September 2005 - 09:28

    Susanne:

    hey ilse, ik lees dat je het goed naar je zin hebt daar in sur. het is fijn om te lezen dat het goed met je gaat en dat je je daar vermaakt!!! wat kicke trouwens dat je daar ook actief kan zijn met je voetbal!!!
    ik zal binnenkort nog een mailtje sturen. vermaak je daar en doe joëlle de groetjes van mij!!!
    have fun girl!!! dikke knuffel susanne

  • 02 Oktober 2005 - 18:56

    Willem Peters (ook Wel Papa):

    Hee Ilse,

    Valt niet mee dat studeren lees ik wel.

    Tja verjaardag gemist van man. Was erg leuk sávonds hebben Anja en ik maar toch vooral Anja van allerlei ludieke teksten opgehangen met een jeugdfoto van mam. Een foto uit 1973 waarop ze overigens als 2 druppels water lijkt op jouw. Wis overigens niet dat ze toen al zo knap was zeg. Tante Ger had een prachtige sarah gemaakt die vanaf zondagavond voor onze deur stond met daarnaast een bord met 30 + 20 (ze voelt zich nog 30 maar is inmiddels toch echt 50)

    s' Morgens werden we, eigenlijk dus mam, verrast door een aantal onherkenbaar verklede Sarah's die ons een champagne ontbijt kwamen serveren. Na 2 glaasjes champagne begon mam er al naast te praten. Ze zeiden niets die Sarah's hadden van allerlei kaartjes bij zich zoals "wil je er een eitje bij" of " waar is de toilet" Na een minuut of 10 had mam al wel in de gaten wie ze waren (Linda, Anja, Joke en Gerrie. Maar ze hielden tot het laatste moment vol en vertrokken zonder ook maar iets te hebben gezegd. Heel erg leuk. Ook leuke foto's van gemaakt.

    7 oktober geven we een feestje zien dat ik toch nog ergens een Chippendale kan regelen.

    Erg fijn om te lezen dat het goed met je gaat

    Nou ga maar even naast die 50 er zitten

    Groetjes

    Je papa

  • 03 Oktober 2005 - 15:29

    Jo♪lle:

    he Ilse, weinig berichtjes op je weblog, daar moet ik dan maar even verandering in aanbrengen. Trouwens ik denk inderdaad dat ik nog maar even blijf, tijger grrw...

  • 12 Oktober 2005 - 09:32

    Rony:

    heee ilse,
    alles goed daar aan de leuke kant van de aardbol?
    HIer wel, heerlijk om te studeren(?)echt waar. Veel plaisir encore en groeten aan Maarten! DIkke kus rony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Ilse
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1607
Totaal aantal bezoekers 21437

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2005 - 08 Juli 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: